YamaT-san(Remote), Washimi-san, Yokozawa-san, Nakagaki-san, Ikeda 我々はK1MCF0の復旧作業を行なった。 概要 ・まず試しにRTPCの電源入れたら正常に起動した。 ・前回K-Log#33397の確認と異なる所 https://klog.icrr.u-tokyo.ac.jp/osl/?r=33397  アンプ(KM750)の電源をOFFにしてからRTPCの電源をONにした。 詳細 作業開始前の状態 ・IOシャーシの電源はON状態 ・RTPCは電源はOFF状態でHIBケーブルとUSBキーボードが抜けていた。 ・PEMアンプの電源はON状態でした。 次の手順で作業を行いました。 1. PEMチームへケーブルの接続などの確認を依頼、ケーブルなどに問題はなかった。 2. PEMチームがアンプ(KM750)の電源をOFFにした。 3. 前回の試験で抜いたケーブルを接続した。 RTPCのHIBのケーブルとUSBキーボードを接続した。 4. RTPCの電源をONにした。 5. 起動後、ADC/DACなどのカードをRTPCが認識していることをdmesgにて確認した。 6. 上記2で切ったアンプの電源をONにした。 7. シェーカーケーブルの整理を行なった。 8. スピーカーを使用したインジェクションを試した。 9. シェーカーを使用したインジェクションを試した。 いづれのケースでも問題は発生していない。 今後の方針 ・現状でまず放置して確認する。 ・次回トラブルが発生した際に通常の復旧手順で直らな場合、アンプの電源OFFで直るのかを検証する。  もしアンプの電源OFFのみで復旧するのであればアンプ側のGNDに問題がある可能性がある。   ・それでもダメそうならば、HIBカードの交換などの検討を行う。 === YamaT-san (Remote), Washimi-san, Yokozawa-san, Nakagaki-san, Ikeda We have performed recovery work on K1MCF0. Summary First, We tried turning on the RTPC, and it booted up normally. The key difference from the previous K-Log #33397 is as follows: https://klog.icrr.u-tokyo.ac.jp/osl/?r=33397  We turned off the amplifier (KM750) before powering on the RTPC. Details Status before starting work: IO chassis power was ON. RTPC was powered OFF, and both the HIB cable and USB keyboard were disconnected. The PEM amplifier power was ON. Work was carried out in the following steps: 1. Requested the PEM team to check the cable connections, and no issues were found. 2. The PEM team turned off the amplifier (KM750). 3. Reconnected the cables that had been removed during the previous test: Connected the RTPC's HIB cable and USB keyboard. 4. Turned on the RTPC power. 5. After startup, confirmed via dmesg that the RTPC recognized cards such as ADC/DAC. 6. Turned the amplifier power back on (which was turned off in step 2). 7. Tidied up the shaker cables. 8. Performed an injection test using the speaker. 9. Performed an injection test using the shaker. No issues occurred in any of the above steps. Next Plan For now, we will leave the system as it is and monitor it. If a similar issue occurs in the future and cannot be resolved using the standard recovery procedure, we will test whether powering off the amplifier resolves the issue.  If the system recovers just by turning off the amplifier, there may be a grounding issue on the amplifier side. If that doesn’t help, we will consider replacing the HIB card or taking other measures.