[ikeda, miyo-san, oshino-san, yamamoto-san, nakagaki-san] 両エンドのネットワーク接続について調査を行った。 詳細はJGWDocをご参照ください。 JGW-E2112439-v16 https://gwdoc.icrr.u-tokyo.ac.jp/cgi-bin/private/DocDB/ShowDocument?docid=12439 また、合わせてX,Y-Endのpicomotorの状況の確認を行った。 Ping試験では両エンド共に反応がなかった。 X:USB接続を試みたが接続できなかった。 電源入れ直しで復活、設定(IPADDR,GATEWAY,NETMASK)は問題なし 電源入れ直し後にUSB接続を試みたがやはり接続できなかった。 Mozumiに戻り他のPicomotorにUSB接続して接続できたのでPicomotor本体のUSBコネクタの異常かもしれない。 Y-endもmiyo-sanの調査結果でXと同じ現象が出ていたがUSBの試験は実施していない。 現状は、とりあえず安定度を確認する目的で接続状態のままとしました。 --- [ikeda, miyo-san, oshino-san, yamamoto-san, nakagaki-san]. We have investigated the network connection of both ends. Please refer to JGWDoc for details. JGW-E2112439-v16 https://gwdoc.icrr.u-tokyo.ac.jp/cgi-bin/private/DocDB/ShowDocument?docid=12439 We also checked the picomotor status of the X and Y-Ends. In the ping test, there was no response in both ends. X: Tried to connect to USB, but could not. Restarted after re-powering. Settings (IPADDR, GATEWAY, NETMASK) are fine. After re-powering, tried to connect to USB, but still could not connect. When I returned to Mozumi, I was able to connect to another Picomotor via USB, so it might be a problem with the USB connector on the Picomotor itself. Y-end had the same problem as X, according to miyo-san's research, but I did not test the USB connector. I left it connected for now to check the stability.